• YouTube
  • IG
  • twitter
  • Facebook
Ara

Milliyet Sanat dergisinin Ocak 2022 sayısı çıktı

“Türk Resminin Bohem ve Asi Fırçası” İbrahim Çallı, İtalya’nın Sancho Panza’sı Serra Yılmaz, yeni albümüyle Alicia Keys, Murakami’nin öyküsünden uyarlanan “Drive My Car” filmi, “Yargı” dizisi ve arabesk müzikaliyle Uğur Aslan ve çok daha fazlası Milliyet Sanat’ın Ocak 2022 sayısında…


İlk sayısını Eylül 1972’de çıkaran Milliyet Sanat, 2022’de 50. yaşını kutlamaya hazırlanıyor! Yeni yılın ilk sayısında okurları, manolyaların ressamı İbrahim Çallı ve yeni sergisinden, pandemiyle ara verdiği “Don Kişot” oyununun Sancho Panza’sı olarak İtalya’da sahnelere dönen Serra Yılmaz’ın Asu Maro söyleşisine; Zeynep Miraç’ın, onun hayat hikâyesini kaleme aldığı Seçkin kitabında “keşke”siz hayatını anlatan Seçkin Selvi’den, yeni albümünde iki farklı müzikal kimliğini ortaya koyan Alicia Keys’e; Devlet Opera ve Balesi’nin maskeli “Norma” prodüksiyonundan, Haruki Murakami’nin aynı adlı öyküsünden uyarlanan “Drive My Car” filmine ve hem “Yargı” dizisinde rol alan hem de “Afara Bir Arabesk Müzikali”ni sahneleyen Uğur Aslan’ın röportajına kadar birbirinden heyecan verici birçok içerik bekliyor.

Milliyet Sanat, Ocak 2022 sayısının kapağında Türk resminin yarısından fazlasının hocası olan İbrahim Çallı’yı ağırlıyor. Sanatçının, bugüne kadar düzenlenen en kapsamlı sergisi “İbrahim Çallı, Türk Resminin Bohem ve Asi Fırçası”, büyük ustanın yağlı boya tabloları ve eskizlerinden oluşan 80 eseri İzmir’deki Folkart Gallery’de bir araya getiriyor. Pera Müzesi’nin “İstanbul’dan Bizans’a” ve “İstanbul’da Bu Ne Bizantinizm!” başlıklı iki sergisi, Akbank Sanat’ın “Seçilmiş Cehalet” sergisi üzerine yazılar; Anna Laudel’de açtığı kişisel sergisi üzerine Emin Mete Erdoğan’ın, “Tanıdık Cepheler” adlı ikili sergilerini anlatan Gökçen Ataman Tanyer ve Setenay Alpsoy’un, “Bariyerler” serisiyle CONTEXT Art Miami’de Gama Gallery’nin seçkisinde yer alan sanatçı POLVO’nun, eserlerinde cinsiyet, cinsellik ve eşitlik kavramlarını sorgulayan Ebru Duruman’ın röportajları gibi, Türkiye’nin güncel sanat yaşamına dair birçok farklı içerik de plastik sanatlar sayfalarında okurları bekliyor.


“Uzak Yakın Mimarlık” köşesinde İrem Maro, geçen ay sessiz sedasız hayata veda eden İtalyan asıllı İngiliz mimar Richard Rogers’ı ve Paris’teki Pompidou Kültür Merkezi ile Londra’daki Lloyd’s Binası, Millenium Dome gibi ikonik yapılarını ele alıyor. Asu Maro ile Ayın Söyleşisi bölümünün ocak sayısındaki konuğu, pandemiyle ara verdiği “Don Kişot” oyununun Sancho Panza’sı olarak İtalya’da sahnelere dönen Serra Yılmaz oluyor. Yeni yılda, 20. yılını kutlayan “Cahil Periler” filminin dizi uyarlamasında da izleyici karşısına çıkmaya hazırlanan Yılmaz kariyerine, çocukluğuna, ailesine dair tüm soruları büyük bir içtenlikle yanıtlıyor.


Milliyet Sanat Ocak 2022 sayısının sahne sanatları sayfalarında genç oyuncu Bora Akkaş Talimhane Tiyatrosu’nun yeni oyunu “Harika Şeyler Listesi”ni; “Yargı” dizisindeki rolüyle dikkatleri üzerine çeken Uğur Aslan ise, bir döneme damga vuran arabesk kültürünü sahneye taşıdığı “Afara Bir Arabesk Müzikali”ni anlatıyor. İstanbul Devlet Opera ve Balesi’nin, yeni normalin şartlarını sonuna kadar zorlayarak başarılı bir prodüksiyona imza attığı “Norma” operası üzerine bir yazı da okurları bekliyor.


Derginin sinema sayfaları, Japon sinemacı Ryusuke Hamaguchi’nin, Haruki Murakami’nin aynı adlı öyküsünden uyarladığı, 2021’in ödül rekortmeni “Doraibu mai kâ/Drive My Car” filminin kapsamlı bir değerlendirmesiyle açılıyor. Paul Thomas Anderson’ın yeni filmi “Licorice Pizza”nın, yeni yönetmen ve senaristlerle 2022’de yeniden canlandırılan, 1990’ların kült korku başyapıtı “Scream/Çığlık”ın ve “Morbius”ta izleyeceğimiz Jared Leto’nun mercek altına alındığı sayfalarda, yeni filmi “Ghahreman/Kahraman” ile ülkesinin En İyi Uluslararası Film dalında Oscar temsilcisi olan, İran sinemasının kahramanı Asghar Farhadi’nin filmografisi de ele alınıyor.

Ocak sayısının müzik sayfalarında R&B müziğinin parlak seslerinden Alicia Keys’in, dinleyicilerin bir yüzünde klasik sesine, diğer yüzündeyse New York sound’unun müziğindeki etkisine tanıklık ettiği sekizinci albümü “KEYS”in bir incelemesi yer alıyor. Egemen Limoncuoğlu’nun dünya piyasasından yeni albümleri, Naim Dilmener’in müzik gündemini ve 2021 yılının en iyilerini değerlendirdiği sayfalarda Kemal Küçük ise sezon ortasında CRR’de yaşanan sanat yönetmeni değişikliğini kaleme alıyor. “Dünyada Saat Kaç?” albümü ve müziğin dönüşümü üzerine konuşan Şevket Akıncı’nın, yeni albümünün habercisi ilk teklisi “Bu Rüya Değil”i çıkaran Tuğçe Şenoğul’un ve “Gurbette Hasret” projesiyle Almanya’ya göç eden Türk kadınlarının müzikle bağını araştıran Polonyalı antropolog ve müzik araştırmacısı Kornelia Binicewicz’in röportajları da yeni sayıda okurlarla buluşuyor.


34 yıldır Milliyet Sanat’ta tiyatro eleştirmenliği yapan, yazdıkları ve yaptıklarıyla Türkiye’nin zihin dünyasında yeni pencereler açan Seçkin Selvi, bu defa derginin edebiyat sayfalarında Zeynep Miraç’ın onun hayat hikâyesini kaleme aldığı Seçkin isimli kitap vesilesiyle ilham veren öyküsünü anlatıyor. Yeni romanı “Kehribar Geçidi”ni çıkaran Nazan Bekiroğlu’nun ve Türk Fransız Edebiyat Ödülü’nün bu yılki sahibi Kemal Varol’un röportajlarıyla 2022’nin sürpriz kitaplarından bir derleme de sayfalar arasında okurları bekliyor.